TWOJA PRZEGLĄDARKA
NIE OBSŁUGUJE JAVY!

APLET - PŁYNĄCY TEKST

the JavaBoutique Applet of the Week medallionZapraszam wszystkich do skorzystania z najnowszej wersji apletu służącego do generowania na stronie www płynnie przesuwającego się tekstu, którego angielska wersja uzyskała tytuł 'Apletu Tygodnia' w serwisie JavaBoutique. W najnowszej wersji datowanej na 2003.07.06 poprawiłem kilka błędów i wprowadziłem mozliwość wyboru kodowania znaków. Do celów niekomercyjnych można go pobrać za darmo. Jeżeli jednak zdecydujesz się użyć go na swojej stronie, prześlij mi proszę do niej link na adres Chciałbym po prostu zobaczyć jak prezentuje się moje dzieło.

JAK GO UŻYWAĆ

Starałem się napisać program w taki sposób, żeby początkujący webmaster mógł łatwo sobie poradzić z dopasowaniem apletu do swoich potrzeb. Wystarczy jedynie umieścić plik z kodem apletu 'aplet.jar' (jedynie 6KB) w tym samym katalogu, co strona www, na której chcemy, żeby sie pojawił. W tym samym katalogu należy umieścić także plik tekstowy, którego treść będzie wyświetlana w obrębie apletu oraz ewentualnie plik graficzny z tłem. W kodzie strony www należy umieścić w dowolnym miejscu znacznik <APPLET> i zdefiniować parametry, dzięki którym można sobie dość swobodnie ustalić wielkość i kolor czcionki, rozmiary apletu, kolor tła, prędkość animacji, odnośnik do strony www, itp. Dokładny opis parametrów znajduje się poniżej.

Kliknij tu, żeby pobrać aplet wraz z przykładową stroną www (archiwum zip 29KB).

Znacznik <APPLET> umieszczony na stronie www powinien wyglądać następująco:

<APPLET WIDTH=300 HEIGHT=200 HSPACE=2 VSPACE=2
CODE="RuchomyNapis.class" ARCHIVE="aplet.jar">

<!--Lista parametrów, np. -->
<PARAM NAME=rodzaj_czcionki VALUE="Serif">

<!-- Tekst asekuracyjny, np. -->
Twoja przeglądarka nie obsługuje Javy!
</APPLET>

TWOJA PRZEGLĄDARKA
NIE OBSŁUGUJE JAVY!

 

WIDTH i HEIGHT określają szerokość apletu na stronie i można je ustalać dowolnie, podobnie jak HSPACE i VSPACE, które definiują poziome i pionowe odstępy między apletem a resztą strony. Wartości CODE i ARCHIVE określają gdzie przeglądarka ma szukać apletu.
 

 

Wygląd i zachowanie apletu zależą od wartości znaczników <PARAM>. Przykładowy aplet może wyglądać tak jak powyżej.

TWOJA PRZEGLĄDARKA
NIE OBSŁUGUJE JAVY!

PARAMETRY APLETU

Parametr apletu składa się z nazwy NAME i wartości VALUE:

<PARAM NAME=rodzaj_czcionki VALUE="Dialog">

W przypadku nieokreślenia lub złego określenia (np. błąd w nazwie) parametru przyjmie on standardową wartość zdefiniowaną w kodzie apletu. W tym przypadku będzie to czcionka 'SansSerif'. Akceptowane wartości to 'Dialog', 'Monospaced', 'Courier', 'Serif', 'SansSerif', 'InputDialog', 'TimesRoman'.


LISTA PARAMETRÓW

rozmiar_czcionki - standardowo 14 punktów
czy_pogrubiona - "tak" lub "nie", standardowo "nie"
czy_pochylona - "tak" lub "nie", standardowo "nie"
odstep_miedzy_wierszami - standardowo 2 punkty

lewy_margines - standardowo 8 punktów
prawy_margines - standardowo 8 punktów

kolor_tla - np. "#0000CC", standardowo "#FFFFFF"
kolor_tla_pod_mysza - kolor tła po najechaniu myszą nad aplet, standardowo "#FFFFFF"
plik_z_tlem - np. "blue.jpg", jeśli nie mamy pliku z obrazkiem to podajemy łańcuch pusty "". Tło może być dowolnych rozmiarów. W razie potrzeby aplet je powieli lub obetnie.

kolor_ramki - standardowo "#C0C0C0"
kolor_ramki_pod_mysza - standardowo "#C0C0C0"
rysowac_ramke "tak" lub "nie", standardowo "tak"
rogi_ramki "ostre" lub "lagodne", standardowo "ostre"

opoznienie_animacji - czas jaki upływa między kolejnymi klatkami animacji w milisekundach, standardowo 40
sterowanie_mysza - czy sterować myszą, "tak" lub "nie", standardowo "tak"
animacja_w_petli - "tak" lub "nie", standardowo "tak"
 


LISTA PARAMETRÓW C.D.

kolor_tekstu - standardowo "#808080"
kolor_tekstu_pod_mysza - standardowo "#808080"
kolor_cienia_tekstu - standardowo "#FFFFFF"
kolor_cienia_tekstu_pod_mysza - standardowo "#FFFFFF"
rysowac_cien_tekstu "tak" lub "nie", standardowo "nie"

kolor_tla - np. "#0000CC", standardowo "#FFFFFF"
kolor_tla_pod_mysza - kolor tła po najechaniu myszą nad aplet, standardowo "#FFFFFF"
plik_z_tlem - np. "blue.jpg", jeśli nie mamy pliku z obrazkiem to podajemy łańcuch pusty "". Tło może być dowolnych rozmiarów. W razie potrzeby aplet je powieli lub obetnie.

link -bezwzględny adres (np. "http://www.jakis.link.pl/"), na który zostanie przekierowana przeglądarka po kliknięciu na aplecie, adresy względne (np. ../plik.html) nie działają.

plik_z_tekstem - np. "tekst.txt", dowolny plik tekstowy, np. zapisany za pomocą notatnika systemu Windows. Jeśli aplet nie odnajdzie pliku, to wyświetli komunikat "Brak tekstu".

kodowanie - np. "Cp1250". Jeżeli parametr pozostanie pusty, to aplet domyślnie przyjmuje kodowanie platformy, na której zostanie uruchomiony. Jeżeli zatem plik tekstowy utworzysz w systemie Windows, to należy pozostawić wartość "Cp1250".
 

 

   © Witek Mozga